Meddelande

Ta ner
Inget meddelande ännu.

Ovana

Ta ner
X

• Tid
  • Visa
Rensa alla
Ny post

• Ovana

Vi är ett gift par som gärna är nakna i vår trädgård men framförallt badar nakna i vårt spabad med tillhörande bastu. Detta gör vi ofta.
    Vi har ett par goda vänner som vi nu har badat nakna tillsammans med att antal gånger under några år vilket känns helt naturligt att det blir så när vi träffas, antingen hemma hos oss eller hos dom. Min hustru känner sig ibland inte bekväm med detta trots att vi tillsammans går nakna hand i hand utefter stranden på ett nakenbad i södra Sverige.
    Hon säger detta inte rent ut men jag tror att hon inte känner sig "fin nog" att få vara naken, fast hon gillar det hemma.
    Skulle vara kul att höra hur ni "förstagångare" kom över detta.
    /BR

Min och min frus erfarenhet är att de runtomkring inte bryr sig. Det är väldigt få gymråttor på stränderna vi är på, utan snarare livsnjutare som vill vara sig själva för en stund. När framförallt min fru insåg vilken respekt som finns på stränderna släppte det sista gör henne och idag är hon nästan större förespråkare än mig.

Kommentera

• Strandliv
      Strandliv kommenterade
      Editing a comment
      Låter jättetrevligt att kunna komma dit och få båda att känna sig fria. Jag tycker det är så befriande att vara utan kläder och vi tar det bit för bit.

Hej. Jag håller med Björn. Naken-gänget är nog de mest avslappnade och naturliga som finns. Det är ju naturliga som vi vill vara. Min fru oroar sig också och tror att folk ska tyck hon är otränad och ”mamma kroppig” men det är inte min uppfattning alls.
    men ni gör nog helt rätt i att skynda långsamt.
    vi gillar också att vara nakna hemma, bada basta och grilla helt i det fria

Kommentera

Hur har det gått? Jag debuterade på offentliga nakenbeachen igår och jag har väldiga mamma-kroppskomplex men hade inte en enda tanke på hur jag såg ut när kläderna åkte av. Såg både betydligt större kvinnor och magrutedonnor och det var oerhört härligt att inse att det inte spelade mig någon roll att folk såg mig just som jag är. Hoppas att din fru släppt sina kroppsnojor.

Kommentera

• Strandliv
        Strandliv kommenterade
        Editing a comment
        Nja, det har väl gått så där!
        Jag gillar nakenheten mer än min hustru på stranden dessvärre så det blir inte några direkta besök dessvärre.
        Hemma på vår gård går vi nakna och badar nakna så där är det ok men jag saknar stranden......

Hoppas verkligen ni tar steget och provar.
      Jag var med väldigt tveksam inför mitt första nakenbad och har alltid haft komplex för min kropp.
      Men när kläderna väl åkte av var det som bortblåst.
      Det enda tanken jag hade när jag gick därifrån var att varför i HELV%&¤E väntade jag i 37 år med att prova detta

Kommentera

Arbetar..
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎