Meddelande

Ta ner
Inget meddelande ännu.

Medlemmar om Fönebo Nakenbad vid Norra Dellen i Hudiksvalls kommun

Ta ner
X

• Tid
  • Visa
Rensa alla
Ny post

• Medlemmar om Fönebo Nakenbad vid Norra Dellen i Hudiksvalls kommun

Åkte förbi där idag, skall enl. utsago ligga en strandbit för nakenbad ca 700m innan man kommer till campingen (från kusten sett). Såg ingen skylt och hela stranden var full av textilbadare.
    Om någon skulle finna platsen, hojta gärna.

Ursprungligen inlägg av Björn
    Åkte förbi där idag, skall enl. utsago ligga en strandbit för nakenbad ca 700m innan man kommer till campingen (från kusten sett). Såg ingen skylt och hela stranden var full av textilbadare.
    Om någon skulle finna platsen, hojta gärna.
    Korrektion:

1.) För det första heter staden Hudiksvall

2.) För det andra ligger c:a 700 m EFTER själva campingen och textilbadet, själva playan, "från kusten sett".

Sedan så är det faktiskt två stränder, en lite längre, som också ligger lite längre ifrån vägen och en lite kortare (dock inte någon kort strand), som ligger närmare vägen.

Kommentera

Bägge stränderna är dock oskyltade, glömde jag tillägga, då de inte längre är officiella.

Kommentera

ADMIN får gärna ÄNDRA "Fönebo Nakenbad vid Norra Dellen i Huviksvall (Spontant 0650-11)"-rubriken till "Fönebo Nakenbad vid Norra Dellen i Hudiksvalls kommun"

Kommentera

Den som till äventyrs vill drista sig till att besöka Fönebo Nakenbad i sommar kan behöva ta med sig en rejäl grävspade, då isen tyvärr har gått extremt hårt åt stranden i vår.
          Spaden behövs alltså för att jämna ut stranden. Som det ser ut nu så ser det mer ut som ett Sahara i miniatur med puckel-dyner precis överallt! :-(

Kolla in länken så får ni se...
          https://m.facebook.com/story.php?sto...&id=1000800608 75077 (https://m.facebook.com/story.php?sto...800608%2075077)

...eller om den inte funkar: Min publika Facebook: https://www.facebook.com/christoferrdoss
          Du kan bara se miniatyrer i detta galleri. Det här galleriet har 1 foton.

Kommentera

Om nu nån råkar besöka badet så får ni gärna ta bilder och lägga upp här, så vi år se hur stranden ser ut nu. Är tyvärr utan bil för tillfället så jag kan inte kolla själv...
            Bilden ovan är ifrån april.

Kommentera

Vart ligger badet före eller efter fönebo camping om jag kommer från hudiksvall ?

Kommentera

Åker man Norrdellsvägen och kommer ifrån Hudik så ligger det efter campingen, c:a 700 meter eller nå't sån't. Kommer man ifrån Hudik via Bjuråker så ligger det så klart före (gäller även om man kommer ifrån Hassela-hållet).

Kommentera

Arbetar..
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎