Meddelande

Ta ner
Inget meddelande ännu.

Medlemmar om Rullsand Nakenbad i Älvkarleby

Ta ner
X

• Tid
  • Visa
Rensa alla
Ny post

• Medlemmar om Rullsand Nakenbad i Älvkarleby

Rullsand ligger i Älvkarleby kommun, 20 km söder om Gävle.
    Tyvärr ganska så stenig strand och det blir fort djupt.
    En hel del liv och rörelse på eftermiddagarna.

Rullsands nakenbad ligger ute på Biludden.
    Billudden är ett naturreservat beläget i Älvkarleby kommun i nordligaste Uppland i Uppsala län, Sverige. Det har en yta på 19,3 km², varav 1,86 km² är land. Det utgörs av flera uddar och öar i Dalälvens utlopp och utgör den nordligaste delen av Uppsalaåsen på land.

Nakenbadet ligger i anslutning till detta naturreservat. Det är buskar små träd, många härliga stigar och massor av sand. Tyvärr är stranden stenig och lite svårt att gå i vattnet. Men en jättefin miljö och många människor i olika åldrar. Man kan absolut hitta sig ett eget ställe att sola på!
    Den delen av nakenbadet som ligger mot textilbadet lämpar sig åt barnfamiljer och yngre, ju längre upp man kommer på nakenbadet kan det förekomma lite vuxenlekar bland buskarna.
    toaletter finns i början av stranden.

I mina ögon är detta en liten pärla och jag rekommenderar Rullsands nakenbad varmt! :-)

Kommentera

Ett helt underbart nakenbad, lite synd bra med den steniga stranden.
      åker dit så ofta jag kan.

Kommentera

Man har börjat att bereda mer plats på nakenbadet, det är röjt och utplanat område med fin sand så nu finns det mer plats att sola på
        tyvärr så har höst och vinterstormarna ställt till det, det är om möjligt ännu mer grövre stenar i strandkanten...

Kommentera

Ett bad med lite vild havskänsla. Ganska lång strand, inte jättemycket folk när jag var där. Har bara varit där en gång. Provar gärna igen.

Kommentera

Arbetar..
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎